+ פרסם תגובה
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 10 מ 19
  1. #1
    Editor-in-chief הסמל האישי של natish
    תאריך הצטרפות
    Oct 2007
    הודעות
    23,548
    תודה
    2,089
    הודו לי 7,571 פעמים ב 3,502 הודעות

    ברירת מחדל רק אפל יכולה

    האם רק אפל יכולה להציג את הדברים שהחברה הראתה ב- WWDC? ג'ון גרובר נותן את דעתו בנושא כשעל הדרך התחרות, השינויים ועתיד החברה.









    באירועי המדיה האחרונים של אפל, טים קוק חתם את האירוע בדברים בהם הוא ציין את מה ש"רק אפל יכולה לעשות" וזה מה שהיה לו לומר בנידון בסיום הקינוט של WWDC 2014:
    ראיתם איך מערכות ההפעלה, המכשירים והשירותים עובדים יחד בהרמוניה. ביחד הם מספקים חווית שימוש מתמשכת ואחידה לרוחב כל המוצרים שלנו, וראיתם כיצד מפתחים יכולים להרחיב את החוויה שהם מספקים בדרכים שלא היו עד כה ואיך הם יכולים ליצור אפליקציות עוצמתיות יותר במהירות ובקלות מאי פעם.

    אפל מפתחת פלטפורמות, מוצרים ושירותים ביחד. אנחנו עושים זאת כדי שנוכל ליצור עבור המשתמשים שלנו חווית שימוש רציפה שאין כמותה בתעשיה. זה משהו שרק אפל יכולה לעשות. ראיתם מעט אנשים על הבמה הבוקר, אולם יש אלפים שהפכו את היום לאפשרי.



    רק אפל יכולה?
    דבריו אלו של קוק מעלים שאלה מעניינת. האם אפל היא החברה היחידה שיכולה לעשות זאת? בעיקרון אין ספק שנכון להיום הם החברה היחידה שעושה זאת בפועל. אבל קוק טוען שאפל היא החברה היחידה שיכולה. ג'ון גרובר חשב על נקודה זו בשבועיים האחרונים תוך כדי שהוא מעלה בראשו רשימה קצרה של חברות שאולי עומדות בקריטריונים: גוגל, מיקרוסופט, אמזון וסמסונג. אולם רשימה זו מתחלקת ל- 2: אלו שהן קרובות יותר (גוגל ומיקרוסופט) ואלו שהן רחוקות יותר (אמזון וסמסונג). כשמסתכלים על 2 האחרונות עולה מיד שבעוד סמסונג מייצרת ומוכרת מליוני מכשירים, הם לא שולטים בשום פלטפורמת פיתוח משמעותית. הם מנסים לעשות זאת עם Tizen, אבל מוקדם מדי לדבר עליה גם אם השנה החברה צפויה להשיק סוף כל סוף מכשירי סמארטפון מתוצרתה המבוססים עליה, ובינתיים היא לא משכה את תשומת הלב של קהילת המפתחים. לכן סמסונג מסתמכת בעיקר על אנדרואיד וקצת על WP עבור מכשירי המובייל שלהם (סמארטפונים וטבלטים), ואילו המחשבים שלהם מריצים את מערכות ההפעלה חלונות ו- Chrome OS. הפועל היוצא מכך הוא שאין שום שכבה מקשרת בין המוצרים שהם מייצרים, בין אם מדובר במחשבים, סמארטפונים, מקררים, טלויזיות או מה שתרצו. אין ספק שהסיבה לקיומה והמשך פיתוחה של Tizen הוא כי החברה מבינה את החיסרון התחרותי בו היא נמצאת, בכך שהיא לא שולטת בפלטפורמה של המוצרים שלה, אבל יש לחברה כברת דרך ארוכה לעבור עם Tizen אם בכלל.

    אמזון מוכרת מכשירים (ולפי השמועות בקרוב גם סמארטפונים) ובהחלט מתמחה בכל נושא שירותי ענן וגם מבינה את החשיבות של האינטגרציה בין הפיצ'רים השונים המקושרים לחשבון (או הזהות של המשתמש) האמזון. אבל השאיפות של החברה הן קצרות מועד וצרות. למעשה המוצרים של אמזון מתמקדים בצריכת תוכן כמו: ספרים, סדרות טלויזיה, סרטים ורכישה של מוצרים דרך אמזון ומסיבה מובנת. אמזון לא מייצרת מחשבים כך שבהשוואה לאפל ולאינטגרציה ההולכת וגוברת בין מחשבי המק למכשירי iOS, אמזון רחוקה מאוד בתחום זה. מה גם שבעוד הפלטפורמה של אמזון מבוססת על אנדרואיד, גם אם היא מפוצלת ממנה, לא נותנת להם שליטה מלאה על הפלטפורמה שלהם כפי שיש לאפל.

    לגוגל יש את כל ה- 3: פלטפורמה, מכשירים ושירותים. אבל המכשירים שמהווים את עיקר הפלטפורמה שלה, נמצאים ברובם מחוץ לשליטתה. החברה מוכרת את מכשירי הנקסוס שמביאים חווית שימוש "נקיה", אולם מכשירים אלו, טובים ככל שיהיו במיוחד ביחס העלות מול התועלת שהם מביאים, לא נמכרו במספרים רבים ולא יצרו השפעה כלשהי על מאזן הכוחות בשוק הסמארטפונים. הלך הרוח של החברה שקרם עור וגידים לפני כעשור התמקד ברשת ובאפליקציות רשת שיפעלו בדפדפן. בהתאם לכך גוגל לא הייתה צריכה פלטפורמה משלה, מאחר וכל מחשב PC הגיע עם דפדפן ואנשים יכלו להשתמש בדפדפנים לעשות את כל מה שגוגל אפשרה, דרכם. מה שכן לגישה זו יש מספר חסרונות כשמסתכלים על מכשירי ה- Post PC. ולמעשה גוגל ציינה בעצמה שהמטרה שלהם ברכישת אנדרואיד ופיתוח מערכת ההפעלה לא נועדה בגלל רצונם לעצב ולשלוט בחווית ה- Post PC על מכשירים אלו, אלא בגלל שהחברה רצתה פלטפורמה פתוחה בה שירותי הרשת שלה לא יהיו חסומים.
    השאיפות של גוגל לגבי חווית שימוש רציפה, עוסקת ברובה, אם לא בכולה בשירותי הרשת שלה עצמה. והחברה הציגה ממזמן פיצ'רים כמו שיתוף טאבים פתוחים בדפדפן הכרום על מכשירים שונים – פיצ'ר שהוא ללא כל ספק מצוין, ודומה מאוד לפיצ'ר ה- Continuity שאפל הציגה ב- WWDC. אבל אם גוגל הייתה עושה משהו דומה עם ג'ימייל פיצ'ר זה היה זמין רק לשירות המייל של החברה. ג'ימייל על הסמארטפון שלך לג'ימייל בטאב בדפדפן הכרום על המחשב האישי. מצד שני פיצ'ר זה אם היה מוצג על ידי גוגל היה עובד גם על מכשיר האייפון בעוד אפל (מלבד לאפליקציית Beats) לא מציגה דבר למשתמשי האנדרואיד.

    זה משאיר את מיקרוסופט אבל נראה כי האידיאולוגיה של 2 החברות, כאשר זו של מיקרוסופט עברה לאחרונה שינוי משמעותי, די שונה וגרובר מבדיל ביניהם באופן הבא:
    • מיקרוסופט: מערכת הפעלה אחת לכל המכשירים.
    • אפל: חווית שימוש אחידה ומתמשכת בכל המכשירים של החברה.




    כמו כן נראה כי המיקוד של גוגל ושל מיקרוסופט הוא די דומה: מיקרוסופט רוצה שהמשתמשים יעבדו על הפלטפורמות שלה: חלונות או אופיס, בין אם מדובר במחשבים, טבלטים או סמארטפונים. גוגל רוצה שהמשתמשים יהיו מחוברים לשירותים שלה בכל המכשירים שלהם, בין אם מדובר במחשבים, טבלטים או סמארטפונים. אפל מצידה רוצה שהמשתמשים שלה ירכשו מכשירי אייפון, אייפד ומק ואם לא, אז מדובר בלקוחות פוטנציאלים שהחברה לא ממש מציעה להם משהו, מלבד לתמריץ לשיפור חווית השימוש שלהם ברכישה של מוצר נוסף (במיוחד במעבר בין PC למק או בין מכשיר אנדרואיד לאייפון/אייפד). כך שבסופו של דבר אפל, גוגל ומיקרוסופט מציעות כולן 3 דברים: מוצרים, שירותים ופלטפורמות. אבל לכל אחת יש נקודת התחלה שונה מאוד. עבור אפל זה המכשיר, עבור מיקרוסופט זאת הפלטפורמה ועבור גוגל אלו הם השירותים. כך שכל אחת מאותן החברות יכולה להתהדר במה שהיא ורק היא יכולה להשיג. אבל מה שטים קוק טוען, ומה שראינו ב- WWDC משקף זאת בצורה הטובה ביותר מאז שאפל הציגה את האייפון בשנת 2007, הוא שיש יותר יתרונות לגישה של אפל. או שיש יתרון פוטנציאלי גדול יותר לגישה של אפל וטים קוק ממוקד כמו לייזר כדי להפוך את הפוטנציאל הזה לממשי.


    הדרך למטרה
    הגישה של אפל המתמקדת במוצרים מאפשרת לחברה שליטה. גישה זו היא ללא כל ספק יוצאת דופן בתעשיית הטכנולוגיה כאשר האמונה הרווחת בשוק המחשבים היא שבסופו של דבר דינה של חומרה הוא להפוך לסחורה בסיסית וגנרית (commoditization). גישה זו היא הגישה עליה נוסדו מיקרוסופט וגוגל ואין ספק שהיא התבררה עבורן כמוצלחת למדי. אמפריית החלונות של מיקרוסופט הוקמה על האמונה שהחומרה של מחשבי ה- PC יהפכו להיות סחורה בסיסית. אמפריית האינטרנט של גוגל, שבליבה נמצאים עסקי החיפוש והפרסום, הוקמה על השימוש בדפדפנים הפועלים על כל מחשבי ה- PC (כשגוגל עצמה גם השקיעה הון תועפות על הפיכת מחשבי ה- PC לסחורה בסיסית, זאת כאשר תשתיות החברה מבוססות על חוות שרתים מותאמים אישית וזולים שמספקים לחברה את המשאבים הדרושים לשירותים שלה). למעשה הגישה זו היא האקסיומה הבסיסית ביותר של "כנסיית נתח השוק" הטוענת שאם דינה של החומרה היא להפוך למוצר בסיסי ונפוץ שהרי הדבר היחיד שחשוב הוא למקסם את נתח השוק של המכשירים עליהם פועלת מערכת ההפעלה שלך (מיקרוסופט) או שמשתמשים בשירותים שלך (גוגל).

    לגוגל ולמיקרוסופט יש נתח שוק עצום: האחת בפלטפורמת ה- PC והשניה בפלטפורמת המובייל, אבל לאף אחת מהן אין השליטה הדרושה על המכשירים שפועלים בפלטפורמות שלהן. אף אחת מהן לא יכולה להכריח את שותפותיה לתחום החומרה לייצר מחשבים ומוצרים טובים יותר, להפסיק למלא אותם בזבל ובתוספים לא רצויים. אפל מצד שני יכולה לעשות ככל העולה ברוחה על המכשירים שלה. כך שאם החברה רוצה להציג מעבד ARM בארכיטקטורת 64 ביט? היא יכולה (וכך גם עשתה) לעשות זאת בעצמה. לסמסונג ולאמזון יש שליטה מלאה על המכשירים שלהם, אבל לאף אחת מהן אין שליטה על מערכת ההפעלה ברמה הבסיסית.

    באופן מעניין ההצלחה האדירה של אפל בעשור וחצי האחרונים מנוגדת לגישה שהסחורה תהפוך להיות בסיסית, נגישה וגנרית עם הזמן. אולם ההצלחה של החברה הגיעה גם מבלי לתפוס את נתח הארי של פלח השוק הרלוונטי. גישה זו החלה עם ה- iMac, שהתבססה על כך שהעיצוב של חומרת המחשב חשובה והיא המשיכה עם האייפוד, שהתמודד עם תחזיות שניבאו דעיכה במכירות ונתח השוק של נגן המוזיקה הפופולרי (שהיה יוצא דופן באחיזתו בנתח השוק) בגלל שנגני המוזיקה הניידים הפכו להיות זמינים וזולים. אולם היה זה האייפון שבצע קניבליזציה בנגני האייפוד, קניבליזציה שנמשכת עד היום. מה שפגע באפל היה היכולת שלהם לפעול בקנה מידה גדול, או במילים אחרות המשאבים של החברה, שנדמה היה שבעשור הראשון של שנות ה- 2000, נלחמת על קיומה. אין ספק שחברה צריכה מאסה קריטית כדי לצבור מומנטום, כדי לצבור פער אל מול העדר הגנרי. דוגמא מעולה היא תחום המעבדים. לפני המעבר של אפל למעבדים של אינטל בשנת 2006, מחשבי המק היו יקרים יותר ואפילו איטיים יותר (במיוחד בימיהם האחרונים של מעבדי ה- PPC) ממחשבי ה- PC מולם הם התחרו. הסיבה לכך הייתה פשוטה והיא שאפל לא מכרה מספיק מחשבי מק, כדי שמוטורולה ו- IBM שפיתחו וייצרו את מעבדי ה- PPC יהיו תחרותיים מול המעבדים של אינטל ולאפל עצמה לא היו המשאבים הדרושים לעשות זאת בעצמה.



    כיום המצב שונה לחלוטין. אפל יכולה לעצב ולתכן בעצמה מעבדים ורכיבי SOC (רכיבי ה- Ax) שמתפקדים טוב יותר מהרכיבים המתחרים המוצעים בשוק ונמצאים בשימוש במוצרים המתחרים והסיבה לכך היא שאפל מוכרת מדי שנה מאות מליונים של מכשירי iOS. ראייה זו של אפל לגבי החשיבות בהתחייבות לייצור חומרה באופן עצמאי כדי ליצור גורם מבדל, נעשתה עוד כאשר החברה הייתה קטנה יחסית. וכעת כשהחברה הפכה לגדולה, גישה זו עדיין נותנת לה גורם מבדל מהתחרות שלה, אבל גם יתרון נוסף שלא ניתן להעתיק אותו: אפשר להעתיק את האסטרטגיה של אפל, אבל אי אפשר להעתיק את הגודל והמשאבים של החברה. לפחות לא על ידי כל אחת ואולי בגלל זה המתחרה העקרית של אפל היא סמסונג לה יש את המשאבים הדרושים ובשנים האחרונות החברה מנסה בכל כוחה להעתיק את האסטרטגיה של אפל, זאת אחרי שאפל פעלה מולה בכל הכוח, כשסמסונג העתיקה את ליין המוצרים של החברה. למעשה הכוח האופרטיבי של אפל הוא מדהים. דוגמא טובה לכך היא רבעון החגים האחרון בו החברה מכרה 51 מיליון מכשירי אייפון ועוד 26 מיליון מכשירי אייפד, דבר שלכשעצמו הוא הישג אופרטיבי מדהים. אבל מה שהפך את הלוגיסטיקה לעוד יותר מורכבת היא שרוב רובם של המכשירים שנמכרו היו מכשירים שהוצגו במהלך אותו הרבעון: האייפון 5s, האייפון 5c, האייפד אייר והאייפד מיני Retina. המכירות של מכשירי ה- iOS שמכוונים לפלח השוק העליון ולא לתחתון הרקיעו לשחקים בגלל שהם לא מכשירים גנריים. הכוכב של אותו הרבעון היה ללא כל ספק האייפון 5s שהציג כל מיני טכנולוגיות חדשות כמו ה- Touch ID, רכיב ה- A7 וארכיטקטורת 64 ביט, כשהאחרון הוא למעשה חלוץ בתחום המובייל כאשר אף חברה לא מייצרת מעבדי 64 ביט, בעוד אפל כבר מכרה עשרות מליוני מכשירים שכאלה.

    למעשה המכשירים של אפל לא מגיעים כמעט עם רכיבים סטנדרטיים ולאור העובדה שאפל לא יכולה לדעת אילו מכשירים ואילו צבעים/דגמים יהפכו להיות הפופולריים ביותר, הופכים את העובדה שגלגלי האופרציה של החברה פעלו ללא דופי, עם מכירות שיא והיקף הולך וקטן של בעיות זמינות, לפלא של ממש. כמובן שאף חברה לא מושלמת ולראייה ניתן לציין את מכשירי האייפון 4 הלבנים שהוצגו ביוני 2010 אולם החלו להמכר רק באפריל 2011. אבל אפל היא ממש ממש טובה והיא הייתה כך במשך העשור האחרון. כולם יודעים שהקרדיט עבור ההצלחה האופרטיבית של החברה מגיע לטים קוק בין אם מדובר בייצור, משלוח, הפצה, שולי רווח... פעולות אלו שמבוצעות מחוץ לקופרטינו הם הדברים שקוק הצטיין בניהולם. אולם בעוד עידן קוק מתמשך, אנו עדים למשהו לא צפוי: קוק משפר את האופרציה הפנימית של אפל.



    אמירה זו באה בניגוד לאקסיומה ידועה לגבי אפל כאשר לא אחת טענו שהחברה לא יכולה ללכת וללעוס מסטיק באותו הזמן. הדוגמא הטובה ביותר היא משנת 2007 כאשר אפל שיחררה הודעה לתקשורת לפיה החברה תדחה את השקת OS X Leopard ב- 5 חודשים בכלל שפיתוח האייפון דרש מהחברה יותר מדי משאבים:
    בכל אופן, האייפון כולל את התוכנה המתקדמת ביותר שאי פעם הושקה על מכשיר נייד, וכדי לסיים אותה זמן יש לשלם מחיר – נאלצנו לשאול אנשי תוכנה ו- QA מצוות ה- OS X וכתוצאה לא נוכל להשיק את Loepard בכנס ה- WWDC שיערך ביוני הקרוב, כפי שתכננו.
    בתגובה לכך Daniel Jalkut כתב:
    כל שנוכל לקוות הוא שמדובר בבולש*ט שיווקי. בגלל שאם מה שאפל אומרת הוא נכון, אזי החברה מתוודה על משהו טרגי: הם יכולים לבנות מוצרים מדהימים רק אחד אחרי השני ולא במקביל. נראה שהאייפון הולך להיות מוצר מדהים, אבל אם אפל לא יכולה לשמור על צוות ה- OS מפוקס ופעיל בזמן בו צוות פיתוח הטלפון פועל במלוא המרץ, אזי החברה צפויה לקשיים רבים כשהיא תנסה להרחיב את ההיקף של ליין המוצרים שלה.
    עדות נוספת לכך הוא כנס ה- Back to the Mac שאפל קיימה באוקטובר 2010, אירוע שכולו התמקד בפלטפורמת המק, פלטפורמה ממנה נגזרה iOS שנים לפני כן. כיום זה נראה כמו היסטוריה, במיוחד לנוכח ההכרזות שהחברה הציגה בכנס WWDC האחרון בו החברה הציגה הן שיפורים משמעותיים ל- OS X בדמות Yosemite והן שיפורים משמעותיים ל- iOS בדמות גרסה 8 שהפכו את הפלטפורמות למשולבות זו בזו יותר מתמיד. בין אם מדובר ב- Extensions, Continuity או Swift מדובר בפיצ'רים ושיפורים שהצריכו עבודה מאמץ עבודה משמעותי לרוחב החברה ויותר אנשים מאי פעם שיעבדו ביחד. אותו המאסטרו שעד לאחרונה הציג את יכולות האופרציה המרשימות שלו עם שרשרת האספקה וההפצה של אפל, הפנה כעת את האינסטינקטים האופרטיביים שלו והצמאון העצום שלו ליעילות, כלפי אפל עצמה והתוצאה היא אפל שיכולה להציג עדכונים משמעותיים גדולים הן ל- OS X והן ל- iOS בעת ובעונה אחת, עם פיצ'רים המצריכים שיתוף פעולה ופתיחות והכל בפרק זמן של שנה אחת. שינוי זה לא נעשה בגלל שהחברה מתרחקת ממנטרת ה"אלף לא עבור כל כן" אלא בגלל שיפור התפוקה של החברה.



    נקודת המפנה לכך הייתה ללא כל ספק פיטוריו של פורסטל ו- John Browett באוקטובר 2012, כאשר צעד זה נעשה על ידי שיחרור הודעה לעיתונאות לפיה החברה פועלת לשפר את השיתוף לרוחב מכלולי החומרה, תוכנה והשירותים שלה. מסתבר כי לא היה מדובר בהצהרה חסרת תוכן, שנועדה לכסות קונפליקט פוליטי בתוך החברה. קוק רצה שאפל תפעל באופן שונה מסגנון הניהול של פורסטל שהתבסס על רכושנות לגבי iOS, כשחזון היעילות האופרטיבית שלו שמתממש בימים אלו ראה שיתוף פעולה נרחב ככל האפשר. אין ספק שלקוק היו טעויות בתחום הניהול, והדוגמא הטובה ביותר היא העסקתו של Browett, שניהל את רשת חנויות Dixon (המקבילה האנגלית ל- Best Buy) וגרם לתמיהה וביקורות, כאשר לא היה ברור למה אפל תעסיק איש שהניסיון שלו הוא בניהול חנויות צרכנות עממיות בהן חווית הצרכן לא נמצאת בחשיבות עליונה. העסקתו של Browett יצרה לא מעט חששות לגבי עתידה של אפל לאור העובדה שקוק הביא איש אופרציה (כמותו) שדואג לשורה התחתונה על חשבון חווית המשתמש. האם זה מה שצפוי לאפל כאשר איש האופרציה מנהל את החברה? בסופו של דבר מדובר היה בשיעור חשוב שקוק למד ומהר, כאשר המנכ"ל הטרי של אפל הבין שלמרות שהוא רואה מקום בשיפור האופרציה של חנויות האפלסטור, לא יתכן ששינוי זה יעשה על חשבון חווית המשתמש ויש להתייחס אליהן כמו לשאר המוצרים של החברה. פיטוריו של Browett והבאתה של Angela Ahrendts הם התוצאה מלקח שנלמד מהר מאוד.

    התוצאות של אותה נקודת מפנה מאוקטובר 2012, נראו על בימת WWDC באופן ברור, כאשר אפל ירתה בכל התותחים. משפט זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל הפועל הנגזר הוא שקוק ממש את הפוטנציאל של אפל, שאלמלא החברה הייתה ממשיכה להתנהל ללא שיתוף הפעולה הנרחב, היה נותר לא ממומש. תוצאות אלו גם עונות על השאלה הגדולה שנשאלה בשנים האחרונות והיא: האם אפל תצליח ללא ג'ובס? למעשה איש לא ציפה שהחברה תשגשג תחת ניהולו של קוק, ותגיע להשגים אליהם היא לא הגיעה תחת ניהולו האוטוקרטי והנמרץ של ג'ובס. לא מעט אנשים ראו בתפקודה של המניה במהלך שנת 2012-2013 כתשובה לכך. אולם המציאות בפועל אחרת לגמרי. אין להסיק מכך שלאפל טוב יותר ללא ג'ובס, אולם נראה כי זה הולך ומתברר כי במצבה הנוכחי של החברה, עדיף לה שקוק מחזיק במושכות הניהול. אם ג'ובס היה עדיין חי, התפקיד האידיאלי שלו היה לייעץ ולעבוד ביחד עם אייב על העיצוב של מוצרים חדשים וכמובן להיות הפנים של אפל, זאת לאור העובדה שג'ובס היה פרפורמר יוצא דופן. למעשה נראה כי ג'ובס כיוון לכך כאשר הוא התפטר ורצה להשאר כיו"ר הדירקטוריון ולתת לקוק לנהל את החברה באופן שהוא עושה כיום.




    מה שרק אפל יכולה לעשות
    מה שרק אפל יכולה לעשות הוא: עדכוני תוכנה שמגיעים בחינם ומאפשרים התקנה נוחה וקלה לרוב המשתמשים בין אם מדובר במשתמשי מק או משתמשי iOS, העובדים על הגרסאות האחרונות של מערכות ההפעלה של החברה. אפל יכולה לשחרר פיצ'רים חדשים ולצפות שרוב המשתמשים יהנו מהם בפרק זמן של כשנה – וקהילת המפתחים יכולה להסתמך על כך גם כן.

    חומרה שמתוכנת (design) לצד התוכנה, ומביאה למשתמש דברים כמו חיישן ה- Touch ID שמצריך תמיכה הן ממערכת ההפעלה והן מהחומרה של המכשיר ברמות שונות. וכעת Metal, כלי פיתוח גרפיים שפותחו באופן ייעודי לרכיבים הגרפיים של מכשירי iOS ומחליפים סטנדרטים כמו OpenGL, דבר שהחברה הייתה מתקשה למכור לפני כעשור, בגלל שנתח השוק של המק היה כה קטן. מיקרוסופט עשתה זאת עם DirectX בגלל נתח השוק של חלונות וכעת אפל יכולה לנצל את העובדה שבזכות ההצלחה של iOS, המפתחות של 4 מנועי משחק פופולריים כבר עובדים איתה ומביעים עניין ב- Metal.

    קוק (וכך גם קיו) צייו באופן פומבי שמוצרים חדשים נמצאים בדרך והחברה נראית בטוחה בהם. כמובן שכרגע לא נוכל דעת זאת בוודאות, אולם יש לזכור שאם בשנת 2007 אפל נאלצה להודות באופן פומבי שהיא צריכה להסיט עובדים ומשאבים מפיתוח OS X לכיוון פיתוח האייפון. השנה מוצרים חדשים מגיעים לצד עדכונים ושיפורים שמגיעים לפלטפורמות ה- iOS וה- OS X שלא ראו האטה בפיתוחן, אלא האצה. בשנים האחרונות החברה התרחקה מחוסר היכולת ללעוס מסטיק וללכת בו זמנית למצב בו היא עושה דברים במקביל ובצורה טובה. אולם החברה לא הסתפקה רק בלהיות טובה, והיא המשיכה לכיוון בו היא מצוינת בכך ותצוגה שהיא נתנה ב- WWDC מראים זאת בברור, כשחלק גדול מהדברים שהוצגו השאירו את עולם הטכנולוגיה פעור פה.

    כל הקומבינציה של אפל הכוללת חומרה, תוכנה ושירותים מואצת באופן כזה שנראה כי אין זה מן הנמנע להוסיף מוצר חדש לאותו אקוסיסטם. בשנת 2007 האייפון התחבר למק רק דרך איטיונס בשימוש כבל USB ואפשרות סינכרון ידנית. מה שהפך את האייפון להפתעה בשנת 2007 היה שהחברה לא נמצאה במצב בו היא יכלה להוסיף פלטפורמה חדשה שתעבוד באופן הרמוני ושוטף עם OS X. היום המצב שונה.




    האפל החדשה
    מאז WWDC יש לא מעט דיבורים לגבי האפל החדשה. כשנראה שמשהו בחברה השתנה. גרובר לא רואה זאת במונחים של ישן מול חדש ואדי קיו ציין זאת באופן ברור כשאחרי מותו של ג'ובס החברה נכנסה לתהליך מעבר, אולם לא לתהליך איפוס. יש אפל ישנה ואפל חדשה, אבל ההבדל ביניהם מצב האיפוס בין 2 החברות נעשה בשנת 1997 עם רכישתה של NeXT וחזרתו של ג'ובס לחברה אותה הוא ייסד. האפל הישנה הייתה כל מה שקדם לכך ואילו האפל החדשה היא כל מה שנעשה מאותה נקודת זמן ואילך. האפל החדשה לא צריכה עוד נקודת איפוס או שינוי. מה שהאפל החדשה צריכה לעשות הוא להתבגר והפסיק ולהתנהג כמו אנדרדוג שנמצא על סף אבדון ולהתחיל ולהתנהג כמו מובילת עולם הטכנולוגיה שהיא הפכה להיות.

    אפל מעולם לא הייתה מוצלחת יותר, חזקה יותר ובעלת השפעה גדולה יותר ובהתאם לכך מעולם לא הייתה במצב טוב יותר להכנע לאינסטינקטים הגרועים ביותר שלהם ולהתנהג באופן יהיר וגחמני. אולם במקום זאת החברה מתנהגת בצורה אצילית יותר כשהיא נותנת לקהילת המפתחים שלה מה שהם מבקשים מזה שנים, אפילו דברים שלא ציפינו שהם יעשו. Cabel Sasser מחברת Panic ציין זאת דרך הודעה בטוויטר:



    זה מרתק לראות את אפל פועלת מתוך מקום של כוח ולא של חולשה. ואין ספק שאפשר להתרשם ממה שאפל יכולה לעשות, אולם גם ממה שהחברה רוצה לעשות.


    מקור: ג'ון גרובר
    עריכה, תרגום ותוספות: natish
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות






  2. 8 משתמשים אמרו תודה ל- natish על ההודעה

    BennyMarks (15/06/14), chen.s (15/06/14), ebest (15/06/14), joeYYY (16/06/14), Netaneluzan (15/06/14), Or (15/06/14), RAiNZ (15/06/14), SYosi (15/06/14)

  3. #2
    מנהל צוות כתיבה הסמל האישי של ebest
    תאריך הצטרפות
    Jul 2013
    הודעות
    4,491
    תודה
    633
    הודו לי 828 פעמים ב 531 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רק אפל יכולה

    אין ספק שהגישה החדשה של אפל שראינו בקינוט האחרון היא לא פחות ממרשימה!
    זה כיף לראות איך החברה הזו סופסוף לוקחת את עצמה בידיים ומהנקודת כוח שלה נותנת יותר לקהילה שלה.

    אני מאחל לה המון הצלחה בדרך הזו.





    מנהל צוות כתיבה iPhónes.co.il
    עקבו אחרי ebest בטוויטר : @ebest60
    נסתרות הן דרכי הא(פ)ל...

  4. 2 משתמשים אמרו תודה ל- ebest על ההודעה

    RAiNZ (16/06/14), SYosi (15/06/14)

  5. #3
    iPhoner ותיק
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    376
    תודה
    143
    הודו לי 230 פעמים ב 143 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רק אפל יכולה

    מושקע מאוד.. תודה.

    האמת אחרי 8 אני כבר לא יודע מה אפשר לבקש ב 9

    בכל מקרה התחילה הספירה לאחור ל iOS X.. לדעתי משם תגיע הקפיצה הבא בעולם המובייל.






  6. #4
    אורח
    תאריך הצטרפות
    Mar 2010
    הודעות
    404
    תודה
    334
    הודו לי 345 פעמים ב 199 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רק אפל יכולה

    מאמר מרתק.

    סוף סוף נראים ניצוצות ראשונים של הבנה לדרכה של אפל בקרב פרשני וכתבי הטכנולוגיה בקהילה הבינלאומית. נראה כי דווקא הקהילה הזו, ואחריה כל שרשרת הנסמכים על דעתה, כמו אנליסטים ופרשני שוק, חובבי טכנולוגיה ואפילו מתחרותיה של אפל הן שהיו זקוקות לאיפוס (Reboot?) על מנת להתחיל להבין את האסטרטגיה ארוכת הטווח שמסתבר שאפל פועלת על פיה.

    עם זאת - נראה לי כי גם לאחר שתחלחל ההבנה הזו בקרב ?מביני העניין?, כשבראשם מבחינת החשיבות לאפל ניצבות כמובן מתחרותיה בעלות המשאבים האינסופיים, גם אז יפגרו כולם כדי מחצית הדרך ויותר אחר מלוא האסטרטגיה של אפל, שרובה הגדול, על בסיסה הלוגי המוצק אשר מאפשר לאפל להכין את הצעדים הבאים, אלה שאחרי שלב האקוסיסטם, עדיין חבוי מתחת לפני המים כקרחון.





    נערך לאחרונה על ידי BennyMarks; 15/06/14 בשעה 16:58.

  7. 2 משתמשים אמרו תודה ל- BennyMarks על ההודעה

    RAiNZ (16/06/14), SYosi (15/06/14)

  8. #5
    iPhoner שועל על!
    תאריך הצטרפות
    Jul 2013
    הודעות
    657
    תודה
    288
    הודו לי 244 פעמים ב 176 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רק אפל יכולה

    אפל נמצאת במיקומה בגרף בצמיחה ניכרת, ואם להשוות זאת דרך גרף, הייתי אומר שאלמלא הפעולות האחרונות שראינו בשנה שעברה והשנה הגרף היה מציג דישדוש עם נטיה לירידה. אפל לא עומדת על שמריה וזה בטוח, אך עדיין לא נראה כי יש סיבה לקפיצה מטאורית, את זה כבר יקבעו הצגות החומרה החדשות במהלך השנה.






  9. 2 משתמשים אמרו תודה ל- SYosi על ההודעה

    BennyMarks (15/06/14), RAiNZ (16/06/14)

  10. #6
    אורח
    תאריך הצטרפות
    Mar 2010
    הודעות
    404
    תודה
    334
    הודו לי 345 פעמים ב 199 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רק אפל יכולה

    ניתן לראות בבירור בגרף חודשי תבנית עולה החל מחודש יולי 2013, עם תיקון בריא בין ינואר למרץ השנה. החל מאפריל צוברת המניה מומנטום (ברמה החודשית) שניכר גם במתנדי ה-rsi וה-macd, כמו גם בזויות הממוצעים הנעים והפער בניהם (6 ו-13). מאז אפריל המגמה ניכרת אף יותר בגרף השבועי - המגמה המשנית.
    בעקבות ה-split שבוצע לאחרונה אף הוסרה - לדעתי, התנגדות פסיכולוגית אשר בשילוב עם ההבנות שיחלחלו בעקבות כנס ה-WWDC האחרון, כדוגמת המאמר הנוכחי, ושחרורי מכשירים חדשים בספטמבר הקרוב, מציבות את המניה כנייר מעניין מאוד להשקעה לתקופה הקרובה עד בינונית (הן על בסיס צפיות, והן על בסיס התלהבות השוק הראשונית מהאייפון הצפוי).

    מתנצל על הבריחה הזמנית הזו לתחום שוק ההון.






  11. 2 משתמשים אמרו תודה ל- BennyMarks על ההודעה

    RAiNZ (16/06/14), SYosi (15/06/14)

  12. #7
    iPhoner חדש
    תאריך הצטרפות
    Mar 2008
    הודעות
    24
    תודה
    0
    הודו לי פעם אחת

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רק אפל יכולה

    היי,
    בתור קורא קבוע של כל המדורים והפורומים יש לי רק בקשה אחת שאשמח שתקחו לתשומת לבכם.
    המון מהכתבות באתר ארוכות מאוד ולפעמים גם מייגעות. התוכן מאוד מעניין אבל לפעמים יש הרגשה שהכתבות ארוכות ללא צורך אמיתי כמו הכתבה הנ?ל.

    מקווה שתקבלו את הביקורת כמו שהיא ולא מעבר.
    גיא






  13. #8
    iPhoner מתקדם הסמל האישי של Jose.r
    תאריך הצטרפות
    Dec 2007
    הודעות
    216
    תודה
    90
    הודו לי 100 פעמים ב 78 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רק אפל יכולה

    וואו, סופר מושקע !
    תודה






  14. 2 משתמשים אמרו תודה ל- Jose.r על ההודעה

    natish (15/06/14), RAiNZ (16/06/14)

  15. #9
    Editor-in-chief הסמל האישי של natish
    תאריך הצטרפות
    Oct 2007
    הודעות
    23,548
    תודה
    2,089
    הודו לי 7,571 פעמים ב 3,502 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רק אפל יכולה

    ציטוט נכתב במקור על ידי rimayug צפיה בהודעה
    היי,
    בתור קורא קבוע של כל המדורים והפורומים יש לי רק בקשה אחת שאשמח שתקחו לתשומת לבכם.
    המון מהכתבות באתר ארוכות מאוד ולפעמים גם מייגעות. התוכן מאוד מעניין אבל לפעמים יש הרגשה שהכתבות ארוכות ללא צורך אמיתי כמו הכתבה הנ?ל.

    מקווה שתקבלו את הביקורת כמו שהיא ולא מעבר.
    גיא
    היי גיא, תודה על הביקורת.
    במקרה הזה מדובר בכתבה מתורגמת וככזו לא יכלתי לתרגם רק חלק ממנה אלא את כולה.
    בכל אופן, הביקורת שלך התקבלה ונרשמה.

    תודה ושבוע טוב






  16. #10
    iPhoner מתחיל
    תאריך הצטרפות
    Jun 2012
    הודעות
    92
    תודה
    0
    הודו לי 19 פעמים ב 13 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רק אפל יכולה

    ואוו מגניבב תודהה






+ פרסם תגובה
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

אשכולות דומים

  1. האם אפל יכולה לקרוס?
    על ידי natish בפורום חדשות
    תגובות: 49
    הודעה אחרונה: 28/01/13, 23:21
  2. איך אני יכולה לשנות את השם שלי למעלה?
    על ידי dianaa בפורום פורום תמיכה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 26/09/11, 17:24
  3. לא יכולה לשלוח sms
    על ידי mayaleha בפורום פורום תמיכה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 02/04/11, 15:07
  4. עזרה | האיפיון כיאלו על שקט
    על ידי oleg^G בפורום פורום תמיכה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 29/08/10, 20:33

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •