+ פרסם תגובה
עמוד 1 מתוך 5 12345 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 10 מ 44
  1. #1
    משתמש VIP הסמל האישי של מעוז זוגרבו
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    483
    תודה
    424
    הודו לי 384 פעמים ב 153 הודעות

    ברירת מחדל 6 עקרונות חשובים שאפל מיישמת בעולם השיווק

    כיצד חברות פועלות ומה עומד מאחורי צורת העבודה שלהן? הרבה פעמים נדמה שאם היינו מנהלים את מחלקת השיווק או ההנדסה בחברה, היינו פועלים אחרת ואף עושים את הדברים טוב יותר.






    לעיתים קרובות אנו פשוט לא מבינים מדוע אפל פעלה בצורה כזו או אחרת. מדוע המוצר האחרון שהשיקה בעל חומרה נמוכה ביחס למוצריה האחרים. דוגמה לכך היא השקת האייפד הראשון ללא מצלמה בסיסית למרות שאפל כבר יישמה מצלמות במכשירי iDevice קודמים. אפרט דוגמאות נוספות בהמשך. בכתבה זו אציין מס' עקרונות שאפל מיישמת כאשר את רובם אתם מכירים באופן כללי, אך ברצוני לחדד אותם ולנקוט בשמם כפי שהם מוכרים בעולם השיווק.

    בכתבתי האחרונה - הרבה מעבר למותג, דיברתי על ערכיו של סטיב ג'ובס, אותם ערכים ששימשו כבסיס איתן בהקמתה של אפל, ומשמשים יסוד חזק בפעילותה עד היום. כתבה זו עונה בעצם על השאלה מה אני אוהב באפל. ג'ובס ידע כיצד להתנהל בתחומים רבים, הוא היה פרזנטור ואיש שיווק ענק. בעוד התנהלות זו התרחשה אצלו באופן טבעי, אצל טים קוק ורוב החברות האחרות הדבר נרכש והם מתאמצים כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

    שורה תחתונה - ההגיון שלנו נותן פרשנות להתנהלויות השיווקיות שחברות נוקטות בהן. מטרת הכתבה הזו היא להציג אותן בשמן יחד עם הגדרה קצרה ודוגמאות מעולמה של אפל.


    Global Brain (מוח גלובלי)
    מוח גלובלי הוא מודל המציין את המודעות והידע המשותפים לכולם. המידע זמין לכולם. כל מה שצריך הוא לדעת כיצד לנצל אותו ולחקור מהם היתרונות של המתחרים וליישם את התובנות.

    אפל עושה זאת כל הזמן. היא קשובה לדינמיקה בעולם הטכנולוגי ומתייחסת למה שבאמת חשוב. כך היא הגיעה לחלק מערכי החברה, לעקרונותיה בעיצוב, בגימור ובפשטות המוצרים ולאחת הסיסמאות שלה - "זה פשוט עובד" שמדגישה את הפשטות שבה פועלים מוצריה. דוגמה נוספת היא האייפד מיני, מוצר חדש שהושק לאחרונה מפני שהלקוחות הגדירו שחשוב להם שטאבלט יהיה בעל מסך קטן יותר.

    Blue Ocean Strategy (אסטרטגיית האוקיינוס הכחול)
    בעולם השיווק קיימים שני אוקיינוסים עיקריים: אוקיינוס אדום ואוקיינוס כחול. שני אלה משמשים כאסטרטגיה חשובה לפני כל תחילת פיתוח מוצר - מחשיבה על רעיון, סקר שוק, ועד תהליך הייצור. אסטרטגיה זו מתארת שני שווקים כאשר אחד מהם רבוי כרישים (מתחרים) שיכולים לטרוף את המוצר/שירות בקלות. שוק זה נקרא אוקיינוס אדום ועדיף להרתחק ממנו. האוקיינוס השני הוא שוק חדש שהחברה יוצרת, שוק ללא מתחרים שנקרא האוקיינוס הכחול ואליו צריך לשאוף תמיד.

    אפל יצרה המון אוקיינוסים כחולים עם השנים, היא עשתה זאת בכל סוג מוצר חדש שהשיקה כאשר המוצר הטוב ביותר מבחינה זו הוא האייפוד, מפני שמאז השקתו בשנת 2001 אין לו מתחרים ראויים. האייפוד הוא מוצר שעדיין שט לו באוקיינוס כחול ללא כרישים מסביבו.

    Innovator’s Dilemma (דילמת הממציא)
    כאשר חברה מפתחת מוצר/שירות חדש בעל פוטנציאל, המתחרים חייבים לשים לב לחדשנות ולהתייחס אליה בכובד ראש. השאלה הגדולה שנשאלת היא האם המתחרים צריכים להיענות לשינויים ולהתאים את עצמם לחדשנות הפורצת. האם המוצר שהושק הרגע הוא הדבר הבא, או משהו רגעי וחולף שאין צורך להתייחס אליו כלל... זו הדילמה.

    "Every once in awhile a revolutionary product comes along that changes everything" כך אמר סטיב ג'ובס באירוע השקת האייפון בשנת 2007. את המשפט הזה אזכור תמיד. חברות ששלטו בשוק הסלולרי כגון נוקיה ו- RIM חוו את דילמת הממציא. האם אפל, חברה חסרת ניסיון בתחום הסלולר יכולה להשיק מכשיר סלולרי המוגדר כמכשיר חכם שיעשה מהפכה ויוביל את שוק הסלולר? ובכן, במקרה הנ"ל, הן בחרו להתעלם והשאר כבר הסטוריה.

    Disruptive Tech (טכנולוגיה משבשת)
    מודל זה מוכר לנו כאשר חברה מתחילה תהליך פיתוח, קיימת התלבטות רבה לגבי מטרתו של המוצר והאם הוא ישבש טכנולוגיה קיימת. דוגמה מצויינת לכך היא שוק הטבלטים. מכשירי הטאבלט אינם מוגדרים כמחשבים אלא כ'מחשבי לוח'. ובכן, מדוע לא להפוך את הטאבלט לממש מחשב?! הרי מה שמפריד בין 2 המוצרים הוא חומרה ומערכת ההפעלה, כאשר הדבר העיקרי בעיניי היא מערכת ההפעלה. מדוע קיימת בטאבלט מערכת הפעלה ניידת (iOS, Android וכו') ולא Windows או OS X? במצב הנוכחי, שוק הטאבלטים גונב חלק ניכר משוק המחשבים, חשבו מה יקרה כאשר טאבלט יהפוך לממש מחשב.

    האם מוצרים קיימים נפגעים ממוצרים חדשים? לעיתים חברות אכן מוחקות מוצרים קיימים לטובת חדשים באופן מכוון. מהות המודל היא לדאוג שהחברה תיהיה מודעת לכך שמוצר חדש יכול לפגוע במוצר קיים גם ללא כוונה תחילה. האייפוד טאץ' והאייפון דומים מאוד ושונים מאוד. למרות שאפל יכולה להשיק את שני המכשירים באותה רמה מבחינה חומרתית, היא בוחרת שלא לעשות זאת. דוגמה נוספת היא מכשיר האייפד מיני שהושק כמו האייפד 2 ללא מסך רטינה, למרות שקיימים שני דגמים חדשים בעלי מסך מתקדם יותר. קיימות דוגמאות נוספות, אך השתיים הללו מספיקות כדי להבהיר את מהות המודל.

    Lock-In (נעילה)
    חברות מחפשות את הדרכים שבעזרתן יוכלו לנעול את לקוחותיהן. הכוונה היא לגרום להם להישאר כלקוחות של אותן חברות בין אם מרצון ובין אם לא. הדוגמה הטובה יותר למודל הנ"ל היא חברות הסלולר שמבצעות את הנעילה ע"י התחייבות הלקוחות לתקופת זמן ארוכה.

    ובכן, קיימות שיטות נוספות ליישום המודל, ואפל עושה זאת בצורה טובה ע"י שירות שיחות הוידאו שלה (FaceTime) המתבצע בין מכשירי ה- iDevice ובין מחשבי המק. ניתן לומר את אותו הדבר לגבי שירות ההודעות שלה (iMessage). דוגמה נוספת היא iCloud, שירות הענן של החברה המחייב את המשתמש לגבות נתונים אך ורק דרך מכשיריה. אפשר לומר שרוב גישת הגן הסגור של החברה עובד עפ"י מודל זה - להשאיר את הלקוחות בשימוש תמידי עם המוצרים והשירותים של החברה ולא של חברות אחרות.

    Branding (מיתוג)
    לאחר שחברה מתייחסת לפרמטרים שחשובים עבור הלקוחות, היא צריכה לייחצן אותם, זהו מיתוג. החברה ממקמת את הפרמטרים בראש הפירמידה ודואגת להעבירם אל הלקוח, כך שבכל פעם שהחברה מוזכרת, פרמטרים אלו ישר יקפצו כדי לתאר אותה.

    אפשר לומר שמיתוג זהו שמה השני של אפל. המילים: פשטות, מוצרי יוקרה וגימור איכותי או אחד מהסלוגנים המפורסמים של אפל: "כל מה שאנו רוצים הוא פשוט לייצר את המוצרים הטובים ביותר עבור לקוחותינו". כל אלה נכללים במודל של אפל. כמובן שמיתוג בלבד אינו שווה הרבה והחברה צריכה ליישם את הדברים, וכך היא עושה.


    אפל מיישמת מודלים ועקרונות נוספים מעולם השיווק, אך בכתבה זו החלטתי לגעת בכמה מהם על קצה המזלג. כמובן שחברות אחרות לא מתעלמות מעקרונות אלו ומיישמות חלק יותר וחלק פחות. מטרת הכתבה היא להעשיר את הידע במספר קטן של מודלים שיווקיים ולתת מספר דוגמאות מעולמה של אפל.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות





    נערך לאחרונה על ידי מעוז זוגרבו; 14/12/12 בשעה 19:39.

  2. 10 משתמשים אמרו תודה ל- מעוז זוגרבו על ההודעה

    Berny (15/12/12), haymanot (14/12/12), IrApple (14/12/12), Jose.r (14/12/12), MaTaN (14/12/12), moshikish (14/12/12), Or (13/12/12), RAiNZ (14/12/12), RonitN (15/12/12), zigfried (15/12/12)

  3. #2
    iPhoner מתחיל
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    92
    תודה
    3
    הודו לי 12 פעמים ב 11 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 עקרונות חשובים שאפל מיישמת בעולם השיווק

    היי,
    תודה רבה על הכתבה, אני עכשיו לומד ניהול ושיווק וממש נהנתי לקרוא.






  4. המשתמשים הבאים אמרו תודה ל slava 1982 על הידיעה:

    מעוז זוגרבו (14/12/12)

  5. #3
    המנסר מוגאס
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    הודעות
    6,947
    תודה
    6,497
    הודו לי 6,982 פעמים ב 2,921 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 עקרונות חשובים שאפל מיישמת בעולם השיווק

    אחלה של כתבה מעוז, ונהניתי ממנה מאוד.
    מחזיר אותי לימי האוניברסיטה

    כל מי שמתכנן להיכנס לתחום העסקי יטיב לקרוא את הכתבה הזו.
    תודה ושאפו!






  6. המשתמשים הבאים אמרו תודה ל RAiNZ על הידיעה:

    מעוז זוגרבו (14/12/12)

  7. #4
    iPhoner מתחיל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2010
    הודעות
    117
    תודה
    77
    הודו לי 61 פעמים ב 45 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 עקרונות חשובים שאפל מיישמת בעולם השיווק

    כתבה מעניינת ומחכימה
    אכן אחת החברות ששווה ללמוד ממנה לגבי שיווק - זו אפל.

    לגבי המוח הגלובלי, אני אשמח אם הוא יקשיב ויגדיל את המסך גם לרוחב, יפחית את הקרינה שתהיה כמו ב note 2, ויפסיק עם הפגיעה בפרטיות.






  8. #5
    משתמש VIP הסמל האישי של מעוז זוגרבו
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    483
    תודה
    424
    הודו לי 384 פעמים ב 153 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 עקרונות חשובים שאפל מיישמת בעולם השיווק

    ציטוט נכתב במקור על ידי moshikish צפיה בהודעה
    כתבה מעניינת ומחכימה
    אכן אחת החברות ששווה ללמוד ממנה לגבי שיווק - זו אפל.

    לגבי המוח הגלובלי, אני אשמח אם הוא יקשיב ויגדיל את המסך גם לרוחב, יפחית את הקרינה שתהיה כמו ב note 2, ויפסיק עם הפגיעה בפרטיות.
    מהות המודל Global Brain לא מתארת מצב שבו הלקוחות מחליטים ומובילים את השוק, דבר כזה יגרום לאנדרלמוסיה. לעומת זאת, כן צריך להאזין להתפתחויות השוק, לשים לב ליתרונות ולחסרונות של המתחרים ולדעת כיצד לנצל אותם.






  9. #6
    iPhoner ותיק
    תאריך הצטרפות
    Oct 2012
    הודעות
    585
    תודה
    19
    הודו לי 32 פעמים ב 29 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 עקרונות חשובים שאפל מיישמת בעולם השיווק

    כתבה מעניינת






  10. המשתמשים הבאים אמרו תודה ל dorns על הידיעה:

    מעוז זוגרבו (13/10/13)

  11. #7
    משתמש VIP הסמל האישי של ipxp
    תאריך הצטרפות
    Apr 2008
    הודעות
    4,508
    תודה
    266
    הודו לי 864 פעמים ב 641 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 עקרונות חשובים שאפל מיישמת בעולם השיווק

    מהות המודל Global Brain לא מתארת מצב שבו הלקוחות מחליטים ומובילים את השוק, דבר כזה יגרום לאנדרלמוסיה. לעומת זאת, כן צריך להאזין להתפתחויות השוק, לשים לב ליתרונות ולחסרונות של המתחרים ולדעת כיצד לנצל אותם.
    או במילים פשוטות: לדעת להקשיב כשאנשים רוצים טאבלטים של 7 אינץ' וסמארטפונים יותר גדולים, ולהתעלם כשרים ומיקרוסופט מכריזות על דברים?






  12. #8
    משתמש VIP הסמל האישי של מעוז זוגרבו
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    483
    תודה
    424
    הודו לי 384 פעמים ב 153 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 עקרונות חשובים שאפל מיישמת בעולם השיווק

    ציטוט נכתב במקור על ידי ipxp צפיה בהודעה
    או במילים פשוטות: לדעת להקשיב כשאנשים רוצים טאבלטים של 7 אינץ' וסמארטפונים יותר גדולים, ולהתעלם כשרים ומיקרוסופט מכריזות על דברים?
    סטיב ג'ובס ניסח זאת כך:
    "You can't just ask customers what they want and then try to give that to them. By the time you get it built, they'll want something new."

    הכוונה היא שאי אפשר למלא אחר כל רצון חדש שקופץ ללקוח. זה בלתי אפשרי.
    לעומת זאת, חשוב לעקוב אחרי ההתפתחויות הגדולות בשוק ולנסות להתאים את עצמך אליהן.

    כך קרה עם רוב המוצרים שאפל פיתחה.





    נערך לאחרונה על ידי מעוז זוגרבו; 14/12/12 בשעה 22:57.

  13. המשתמשים הבאים אמרו תודה ל מעוז זוגרבו על הידיעה:

    ipxp (15/12/12)

  14. #9
    iPhoner ותיק
    תאריך הצטרפות
    Nov 2008
    הודעות
    315
    תודה
    6
    הודו לי 9 פעמים ב 9 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 עקרונות חשובים שאפל מיישמת בעולם השיווק

    ישנו עקרון נוסף, שלדעתי היה מופיע ב Top 3 אם היה רשמי.
    כל עניין הפיצ'רים במכשיר - במערכת ההפעלה ובחומרה. רוב משתמשי iOS סבורים שאפל לא הוסיפה פיצ'רים מסוימים, לדוגמא: copy/paste או A2DP ולא הוסיפה חומרה מסוימת, לדוגמא: מצלמה קדמית בגלל אילוצי זמן, או בשפה המקצועית Time to Market.

    אין מצב !!!

    הבעיה היא שלאפל יש אייפד אחד, אייפון אחד ואייפוד טאץ' אחד וכו'. זאת בשונה מחברות כמו נוקיה, מוטורולה, RIM ועוד שם מספר הדגמים הוא עצום והתכונות שונות בין דגם לדגם.

    הדרך של אפל לשמור את משתמשיה נאמנים היא להוסיף פיצ'רים וחומרה בטיפין טיפין או במילים בוטות - בקמצנות. אם יוסיפו הכל בבת אחת, לא יישאר להם מספיק מה לחדש בין גרסה לגרסה.

    השיטה הזאת גאונית אך מקוממת בו זמנית ולכן גם אינה רשמית.
    מזל שיש תחרות שמאיצה את הוצאת הפיצ'רים.





    נערך לאחרונה על ידי ofiredri; 14/12/12 בשעה 23:26.

  15. #10
    מנהל פורום מולטימדיה הסמל האישי של Berny
    תאריך הצטרפות
    Oct 2011
    הודעות
    6,005
    תודה
    1,367
    הודו לי 1,402 פעמים ב 882 הודעות

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 עקרונות חשובים שאפל מיישמת בעולם השיווק

    תודה מעוז על הכתבה ,כתבה מאוד מעניינת ...
    אני יכול לסכם את זה בשתי מילים : ?בידול מצויין?
    אפל יצרו בידול מצויין לחברה ובמיוחד למוצריה . כאשר לכל מוצר שלה יש ערכים משלו , את הייחודיות שלו וכמובן העיצוב שלו . שהם שונים מכל מתחרה אחר . זאת הסיבה שאפל מצליחה לשווק את מוצריה בצורה טובה (כמובן שבשילוב עקרונותיה) .





    נערך לאחרונה על ידי Berny; 15/12/12 בשעה 08:42.

+ פרסם תגובה
עמוד 1 מתוך 5 12345 אחרוןאחרון

אשכולות דומים

  1. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 23/11/10, 13:11
  2. דרושים אנשים עם ידע בשיווק באינרנט
    על ידי iphone king בפורום פורום דרושים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 11/09/09, 16:45

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •